عکس و خبر از : امید امامی :

پیام، اولین خاستگاه بنام و اصلی ورزش اسکی در منطقه شمالغرب کشور و بویژه استان آذربایجان شرقی است .
پیام، محل تولد و شکوفائی اسکی همه پیشکسوتان این منطقه است که برای اولین بار چوبهای اسکی را به پا بسته و در دامنه کوههای میشو، به این ورزش مهیج پرداخته اند. از این روی، اهمیت و نقش پیست اسکی پیام در ایجاد و اشاعه و ترویج ورزش اسکی بر کسی پوشیده نیست.

DSC_0017
متأسفانه، با استهلاک تدریجی تجهیزات بالابر و تأسیسات این پیست طی سالهای متمادی از یک سو و عدم امکان نگهداری اصولی و تأمین اعتبارات لازم بمنظور تعمیر و بازسازی آنها از سوی دیگر، این پیست را به مرز فراموشی و تعطیلی کشانده بود. هرچند که تحول خاصی نیز در این خصوص ایجاد نگردیده، اما با انگیزه و همت مسئولین محترم ورزش و جوانان شهرستان مرند و بویژه تلاش شبانه روزی ریاست محترم هیئت اسکی مرند و مدیریت پیست اسکی پیام، تعمیرات و راه اندازی مجدد کلیه تجهیزات بالابرها و خصوصاً تأسیسات رفاهی پیست برای فصل اسکی سال جاری، بموقع بانجام و آماده بهره برداری گردیده بود.

DSC_0024
پیام، امسال با آماده نمودن زیرساخت های لازم بمنظور پذیرش و میزبانی از کلیه علاقه مندان و ورزش دوستان اسکی، بار دیگر تصمیم جدی خود را برای ترویج و اشاعه ورزش اسکی استان، همچون سالهای پیشین ثابت نمود. در فصل اسکی جاری، مجموعه ورزشی تفریحی پیام بی وقفه و بدون تعطیلی در تعطیلات پایان هفته، به فعالیت پرداخته و پذیرای بسیاری از شهروندان تبریزی و شهرستانهای همجوار بوده است.

DSC_0037
مدیریت مجموعه ورزشی تفریحی پیام و بالاخص کلیه پیشکسوتان اسکی استان که خود اولین قدمهای اسکی را از این پیست آغاز نموده اند، همچنان معتقد برآنند که این پیست از اهمیت آموزشی ویژه ای برخوردار بوده و در ترویج و گسترش ورزش اسکی استان نقش اصلی را ایفا نموده است.

DSC_0039
پیام، در تمام طول فصل اسکی با برخورداری از شرایط جوی مساعد و پایدار، در پذیرائی از علاقه مندان و آموزش خردسالان و بزرگسالان، همچون ایام پیشین، پیشتاز و بی همتا است.

DSC_0041