عکس و خبر از : امید امامی :

پیش از فرا رسیدن فصل اسکی زمستان امسال ، مدیریت مجموعه ورزشی تفریحی پیام با آگاهی از ضرورت فعالیت مدرسه اسکی و با هدف آموزش نوآموزان و بویژه خردسالان ، نسبت به تکمیل و بهسازی زیرساخت های پیست اسکی و خصوصا راه اندازی بالابر کوتاه همجوار محدوده آموزشی مدرسه اسکی ، بموقع اقدام نمود.
مدرسه اسکی پیام نیز ، همزمان با بازگشائی و آغاز فصل اسکی و با حضور مربیان بنام و دلسوز استان ، نسبت به ثبت نام و آموزش اسکی به نوآموزان و خردسالان ، فعالیت خود را آغاز نمود.

DSC05317
با استمرار شرایط جوی مساعد و پایدار و با برخورداری از آفتاب درخشنده ای حاکم برآسمان پیست ، استقبال و تمایل نوآموزان و خردسالان نسبت به آموزش در این پیست ، بی سابقه بوده است.
برقراری محدوده ویژه آموزشی خردسالان و فراهم شدن امکان حضور والدین در کنار فرزندان خود و همچنین همکاری مربیان تخصصی آموزش خردسالان و … ، موجب گردیده تا این گروه از نوآموزان با دلگرمی و شور و شوق خاصی نسبت به فراگیری و آموزش اسکی ، رو آورند.

DSC05316
در مجموعه پیست پیام ، بالابر کوتاهی در محدوده مدرسه اسکی دایر گردیده تا امکان استفاده مبتدیان و نوآموزان از شیب ملایم این محدوده از پیست فراهم گردد. مربیان نیز ، بمرور و در مراحل پیشرفته تری از آموزش کودکان و خردسالان ، نوآموزان خردسال را با تکنیکهای ویژه و به کمک این بالابر بهمراه خود به نقاط بالاتر برده و با استقرار در شیب ملایمی از پیست ، آموزش می دهند.

DSC05320
مدرسه اسکی پیام ، پیشینه ای دیرینه در آموزش اسکی و تربیت اسکی بازان و قهرمانان استان داشته است. بصراحت میتوان اذعان نمود ، کلیه اسکی بازان و اساتید و مربیان اسکی استان ، اولین بار در این پیست پا به کفش اسکی نهاده اند. وابستگی و حرمت و احترام کلیه این پیشکسوتان نسبت به “یام” و یاد و خاطرات آنان همیشه بر زبانشان جاری است. فرزندان این عزیزان نیز ، همه در کنار پدر ، اسکی را از مدرسه اسکی پیام فرا گرفته اند.

DSC05321
در شرایط کنونی ، مدرسه اسکی پیام با توسعه مجموعه ورزشی تفریحی پیام ، بیش از پیش مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است. چرا که ، مجموعه پیام علاوه بر امکان آموزش اسکی به یک یا چند تن از اعضای خانواده ، با در اختیار گذاردن امکانات اقامتی و تفریحی و همچنین طبیعت گردی و راه پیمائی و کوهنوردی به ارتفاعات کوههای میشو ، دیگر اعضای خانواده را نیز برای سپری نمودن یک روز تعطیل زمستانی خوب ، راضی خواهد گذاشت.

DSC05336
همچنین ، با توجه به چهار فصل بودن مجموعه ورزشی تفریحی پیام ، گردش و راه پیمائی نوآموزان اسکی در محدوده پیست در دیگر فصول نیز ، یادآور خاطرات برف و زمستان بوده و اشتیاق آنان را به از سرگیری مجدد اسکی در این پیست و استمرار آمد و شد به پیام را دوچندان می نماید.